Zdjęcie przedstawia pierwszy etap modernizacji na stacji Kiekrz.

Kontynuujemy prace na odcinku Poznań Główny – Wronki

17 grudnia 2018

Modernizacja linii E59 nabiera tempa. Między Poznaniem a Kiekrzem prace prowadzone są na jednym torze. Zdemontowano część podkładów, szyn oraz sieć trakcyjną. Już wkrótce rozpocznie się przebudowa mostu nad kanałem Samica. Przebudowa obiektu odbywać się będzie etapowo, a pociągi pojadą mostem w obu kierunkach po jednym torze.

Organizacja ruchu pociągów została także zmieniona na odcinkach Rokietnica – Szamotuły oraz Szamotuły – Wronki, gdzie rozbierane są stare tory. Na stacjach Wronki i Szamotuły demontowane są już tory stacyjne boczne. Dodatkowo w Szamotułach przewidziano budowę tymczasowego peronu, który zostanie udostępniony pasażerom w pierwszym kwartale 2019 roku. Istniejące perony i tory na stacji będą przebudowane. Na nowych, wyższych peronach będzie antypoślizgowa nawierzchnia z pasami ostrzegawczymi i linami prowadzącymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Ponadto na peronach będą wiaty, ławki oraz tablice informacyjne, a dojście do peronów ułatwią pochylnie lub, na stacjach gdzie będą przejścia podziemne, windy.

Zakończenie prac między Poznaniem Głównym a Wronkami oraz Słonicami a Szczecinem Dąbie planowane jest pod koniec 2020 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę”. Całkowity koszt projektu to około 2,7 mld PLN z czego około 2,4 mld pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym między Słonicami a Szczecinem Dąbiem
Modernizacja linii Poznań – Wronki skróci podróż do Szczecina