Szamotuły i Wronki – sprawdź, jak zmienią się te stacje po zakończonej modernizacji

31 stycznia 2019

W sierpniu 2018 roku rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej między Poznaniem Głównym a Szczecinem Dąbiem. W pierwszym etapie prace prowadzone są na odcinku Poznań – Wronki. Przebudowywane są stacje i przystanki kolejowe w tym tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym.

W najbliższym czasie zarówno na stacji we Wronkach (zobacz wizualizację), jak i w Szamotułach (zobacz wizualizację) rozpoczną się prace związane z budową nowych peronów i przejść podziemnych prowadzących na perony. Zamontowane na nich windy, ułatwią poruszanie się po stacji osobom  starszym i o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronach z antypoślizgową nawierzchnią będą  pasy ostrzegawcze. Zostaną  zamontowane wiaty, nowoczesne oświetlenie oraz dynamiczny system informacji pasażerskiej, co znacznie podniesie komfort oczekiwania na pociąg.

Trwa także modernizacja pozostałych obiektów na linii. Na szlaku prowadzącym z Pęckowa do Wronek oraz w Krzyszkowie prowadzone są prace torowe. Nieprzerwanie trwają także roboty ziemne przy moście nad rzeką Samicą – wykonawca przystąpił już do rozbiórki fundamentów modernizowanego obiektu. Na czas prowadzonych prac ruch pociągów na odcinku odbywa się po jednym torze. Wszelkie zmiany wynikające z wprowadzenia takiego rozwiązania uwzględnione są w aktualnych rozkładach jazdy. Rozpoczęła się też budowa przejścia podziemnego w Poznaniu, w dzielnicy Wola (przedłużenie ul. Bużańskiej). Po zakończonych pracach, mieszkańcy zyskają wygodne i bezpieczne dojście m.in. do pobliskiego jeziora. Modernizacja linii zakończy się do końca 2020 roku. Zapraszamy do obejrzenia wizualizacji zmian.  

Zmienia się stacja kolejowa we Wronkach
Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym między Słonicami a Szczecinem Dąbiem