Stan prac na stacji kolejowej Poznań Wola oraz Kiekrz

30 kwietnia 2019

Prace prowadzone w ramach modernizacji odcinka linii kolejowej E59 Poznań Główny – Szczecin Dąbie poprawią komunikację kolejową między stolicą Wielkopolski a północną, nadbałtycką częścią kraju. Ich efekty widać m.in. na stacji kolejowej Poznań Wola oraz w Kiekrzu.

Prace na stacji kolejowej Poznań Wola

Na stacji kolejowej Poznań Wola zakończył się pierwszy etap prac torowych oraz zdemontowano sieć trakcyjną. Powstają dwa nowe, 200-metrowe perony, a ich wysokość zapewni bezpieczne i wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronie nr 2 zamontowano ścianki peronowe i układane są płyty. Dojście na nowy peron zapewni bezpieczna pochylnia. Jednocześnie rozpoczęto modernizację peronu nr 1. Peron nr 3 został zlikwidowany.

W pobliżu stacji trwa budowa przejścia podziemnego, które umożliwi mieszkańcom bezpieczne przemieszczanie się po okolicy bez konieczności przechodzenia przez przejazd kolejowo-drogowy. W przejściu będzie wydzielona ścieżka rowerowa, a bezpieczeństwo i wygodę poruszania się zapewni nowoczesne oświetlenie LED.

Modernizacja stacji w Kiekrzu

W Kiekrzu rozebrano już peron nr 2. Wyrównano, wzmocniono i ustabilizowano też nawierzchnię, by w dalszej kolejności zamontować na niej tory. Zmodernizowana stacja będzie nowoczesna, bezpieczna i dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wyremontowane, podwyższone perony ułatwią pasażerom podróże. Antypoślizgowa powierzchnia peronów ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwią poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym.

W ramach modernizacji odcinka Poznań Główny – Wronki równolegle prowadzone są prace m.in. na stacjach: Rokietnica, Szamotuły i Wronki.

Korzyści z projektu

Najważniejszym celem realizacji projektu modernizacji na trasie Poznań Główny – Szczecin Dębie jest zapewnienie większego bezpieczeństwa podróżnym oraz skrócenie czasu przejazdu, m.in. poprzez zlikwidowanie tzw. wąskich gardeł na odcinku kolejowym między Poznaniem Głównym a Wronkami. Nowe tory oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym sprawią, że pociągi pasażerskie i towarowe będą poruszać się znacznie szybciej, będzie też możliwe zwiększenie liczby połączeń na trasie. Nowe wyższe perony z antypoślizgową nawierzchnia i dojściem pochylniami zapewnią kolej otwartą dla wszystkich pasażerów. A nowe i zmodernizowane przejścia podziemne poprawią bezpieczeństwo ruchu pieszego i kolejowego.

Modernizacja linii kolejowej między Poznaniem a Wronkami