
Kolejne perony wygodniejsze dla podróżnych między Szczecinem a Poznaniem
3 grudnia 2021
Przystanki w Podleścu i Mierzęcinie zapewniają wygodniejsze podróże na linii kolejowej z Poznania do Szczecina. To efekt korzystania ze środków unijnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na trasie między stolicami Pomorza Zachodniego i Wielkopolski za 4 mld zł realizowana jest inwestycja z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF)
Pasażerowie wygodniej wsiadają i wysiadają z pociągów na przystankach w Podleścu i Mierzęcinie. Perony są dłuższe, szersze i wyższe oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy.
Kolej dostępniejsza, bezpieczniejsza, wygodniejsza
Na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy Poznań – Szczecin, pasażerowie korzystają z nowych peronów w Choszcznie, Starym Klukomiu, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Wykonawca buduje konstrukcje kolejnych peronów m.in. w Bierzwniku, Rębuszu, Reptowie, Dolicach, Morzycy, Choszcznie, Ziemomyślu i Starym Klukomiu.
Przy utrzymaniu ruchu pociągów, wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi jeżdżą już nowym torem między Drawinami a Dobiegniewem, Słonicami a Choszcznem, Dolicami a Kolinem oraz Stargardem a Reptowem oraz po dwóch nowych torach między Reptowem a Szczecinem Dąbiem. Przebudowa czterech wiaduktów w Stargardzie zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawi komunikację w mieście. Obiekty zostaną poszerzone, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżki.
Na około 190-kilometrowej trasie między Poznaniem a Szczecinem podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na ponad 30 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin.
Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie.