Zdjęcie przedstawia modernizowany most nad rzeką Wartą we Wronkach w marcu 2021 roku.

Budujemy nowoczesną kolej między Poznaniem a Szczecinem. Sprawdź, jak postępuje inwestycja

31 marca 2021

Postępuje modernizacja linii kolejowej Poznań – Szczecin. Z myślą o komforcie podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują m.in. przejścia podziemne, które zapewnią wygodny dostęp do nowych peronów na stacjach: Wronki, Szamotuły i Rokietnica. Sprawne przejazdy ułatwią modernizowane mosty i wiadukty. Wzrasta bezpieczeństwo na przebudowywanych przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki realizowanym inwestycjom mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do pociągów i wygodne podróże.

Zmieniają się stacje i przystanki między Poznaniem i Szczecinem. Mieszkańcy korzystają już z nowych peronów m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Pamiątkowie, Baborówku, Szamotułach, Pęckowie i Wronkach. Obecnie prace prowadzone są na peronach m.in. w Szamotułach, Rokietnicy i Wronkach. Wyższe platformy zapewnią wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony wyposażone są w nowe ławki, wiaty i oświetlenie.

Na stacji we Wronkach budowane jest 48-metrowe przejście podziemne z windami, które ułatwi dojście na perony oraz połączy budynek stacji z ul. Towarową. Nowe przejścia podziemne budowane są także w Szamotułach i Rokietnicy. Na szlaku Rokietnica-Szamotuły modernizowanych jest 9 obiektów inżynieryjnych.

W miejscu starego mostu nad Wartą we Wronkach powstaje nowoczesna przeprawa. W ubiegłym roku zakończono prace na moście pod jednym torem, a obecnie przebudowywana jest konstrukcja mostu pod drugim torem. We Wronkach modernizowane są także wiadukty nad ul. Powstańców Wielkopolskich i ul. Sierakowską. Pierwszy z wymienionych obiektów zostanie wydłużony.Podróżni zyskają sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy. Z kolei piesi odnowiony, wygodny chodnik pod wiaduktem nad ul. Sierakowską.

16 marca rozpoczęła się przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Poznańskiej we Wronkach. Prace potrwają do połowy maja. W tym samym czasie, od 23 marca rozpoczęła się modernizacja przejazdu na trasie Dobrojewo – Obrowo. W czasie prowadzonych prac obiekt jest zamknięty dla ruchu samochodowego. Dla kierowców wytyczono objazd drogami powiatowymi. Szczegółowe informacje o objazdach dostępne są na samorządowych stronach internetowych. Jeszcze w marcu zakończyły się prace na przejazdach kolejowo-drogowych na drodze gminnej Ordzin – Koźmin oraz na drodze gminnej Kępa – Piaskowo.

Między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami oraz Kiekrzem a Rokietnicą, a także na stacji Szamotuły wymieniana jest sieć trakcyjna, wykonano modernizacje układów torowych oraz branż towarzyszących.

Modernizacja linii kolejowej to także ekologiczne korzyści. Modernizacja zakłada zwiększenie przepustowości linii i uruchomienie większej liczby połączeń. Oznacza to odciążenie dróg, a w konsekwencji ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu samochodowego na środowisko.

Prace prowadzone są w ramach modernizacji linii kolejowej E 59 na trasie Poznań – Szczecin. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu finansowego CEF.

Zdjęcie przedstawia pracującą maszynę torową na szlaku Poznań Główny - Poznań Wola w marcu 2021 roku.Zdjęcie przedstawia gotowy peron nr 2, na którym pasażerowie oczekują na przyjazd pociągu oraz modernizowany peron nr 1 na stacji Wronki.Zdjęcie przedstawia prace przy przejściu podziemnym na stacji Szamotuły, przy peronie drugim.Zdjęcie przedstawia nowy, zmodernizowany peron na stacji Rokietnica.Zdjęcie przedstawia modernizowany most nad rzeką Wartą we Wronkach w marcu 2021 roku.

Zamknięcie przejazdu kolejowo-drogowego w Dolicach
Kolejowym bajpasem bez przesiadek z Poznania do Szczecina