Zdjęcia przedstawia budowane przejście pod torami w Kiekrzu.

Bezpieczniej na linii Poznań – Szczecin. PLK budują przejście pod torami w Kiekrzu

24 marca 2022

Dodatkowe przejście pod torami w Kiekrzu zwiększy poziom bezpieczeństwa na linii Poznań – Szczecin. Mieszkańcy zyskają bezpieczny i dogodny dojazd do terenów rekreacyjnych.  Przygotowywany jest już wykop pod budowę nowego tunelu. Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 14 mln zł planowane są do końca lipca.

Tunel pieszo-rowerowy powstaje pod dwoma torami trasy kolejowej, między zmodernizowanymi przejazdami kolejowo-drogowymi w Kiekrzu (na ul. Polnej i Pawłowickiej). Połączy ul. Ostrą oraz Krętą. Obiekt będzie wyposażony w jasne oświetlenie i monitoring. Zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowy obiekt ułatwi mieszkańcom codzienną komunikację w stronę Jeziora Kierskiego Małego.

Z użyciem ciężkiego sprzętu prowadzone są roboty ziemne. Bezpieczne prowadzenie prac umożliwiają ścianki szczelinowe, które zabezpieczają wykop. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów na obu torach zamontowano tymczasowe konstrukcje odciążające, umożliwiające sprawną budowę obiektu przy utrzymaniu rozkładowych przejazdów.

Na poprawę bezpieczeństwa i zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły blisko 14 mln zł (netto). Zasadnicze prace planowane są do końca lipca br. Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” to dodatkowe prace realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

Będą atrakcyjne przejazdy między Poznaniem a Szczecinem

Podróżni sukcesywnie korzystają z efektów prac na modernizowanej linii Poznań – Szczecin. Na przebudowywanej trasie dostęp do pociągów zwiększyły już nowe perony w 21 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach i Wronkach. Łącznie pasażerowie zyskają oczekiwane warunki na ponad 30 stacjach i przystankach, także w wojewódzkie lubuskim i na Pomorzu Zachodnim.

Etapowo wymieniana nawierzchnia kolejowa na blisko 190 km trasie zapewnia rozkładowe podróże przy sprawnej realizacji prac. Pociągi jeżdżą już dwoma nowymi torami m.in. na odcinkach Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno i Reptowo – Szczecin Dąbie. Na szlakach wykonawcy układają nowe szyny, wymieniają sieć trakcyjną i montują nowe urządzenia sterowania.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h poniżej 2 godzin. Trasa zostanie przystosowana do przejazdu większej liczby składów – możliwe będą dodatkowe połączenia dalekobieżne i regionalne. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów ważną częścią europejskiego korytarza transportowego z Dolnego Śląska przez Poznań na  Pomorze Zachodnie.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warty jest ponad 4 mld zł przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.

Lepsze podróże koleją z nowych peronów na linii Poznań - Szczecin
Kolejnych 5 nowych peronów między Szczecinem a Słonicami zachęca do podróży koleją